Connect with us

International

Russian Journalist and Nobel Peace Prize Winner Selling Medal to Help Ukrainian Refugees

Published

on

Dmitry Muratov
Dmitry Muratov

Dmitry Muratov is a Russian journalist who won last year’s Nobel Peace Prize. Now he is selling his medal in order to help the Ukrainian refugees who have lost their homes as a result of his president.

It was the sight of “wounded and sick children” requiring “urgent treatment” peppered in photographs after the war against Ukraine started, which compelled the Novaya Gazeta editor to sell his medal.

Muratov will auction off the medal, and proceeds “will go to The Foundation of Assistance to the Ukrainian Refugees” reports CNN. More than 3.5 million refugees have already fled Ukrainie, with over 1.6 million of those being children. Over 10 million people have been displaced from their homes.

Muratov released a statement expressing his desire for a ceasefire to begin immediately, and for the exchange of prisoners and provision of humanitarian corridors. Muratov shared the 2021 Nobel Prize with Filipino American journalist Maria Ressa. Judges described their work as “efforts to safeguard freedom of expression.”

In 1993 Muratov helped found Novaya Gazeta, and has been the top editor since 1995. CNN reports “The Nobel Committee said that the newspaper had been highly critical of the Russian government since its inception, including reporting on corruption and the activities of the country’s military.”

Novaya Gazeta was forced to remove articles about the war in Ukraine from its website due to Russian government censorship.

Continue Reading
1 Comment

1 Comment

  1. Marianne Louise Garvens

    March 23, 2022 at 6:39 pm

    Russian leaders, especially president Putin are cowards and bullies because they are phallic and feel inferior to the world.
    How sad; that instead of improving themselves and their country from within they feel the need to tear down those (Ukraine) who would cause them to be embarrassed for their inadequacies.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

International

Report: Ukraine Sunk Russian Warship By Using US Intel

Published

on

Ukraine sunk the Russian warship Moskva last month using United States intelligence, according to a new report from NBC News.

“A guided missile cruiser carrying a crew of 510, the Moskva was the flagship of Russia’s Black Sea Fleet,” NBC News reported. “It sank on April 14 after being struck by two Ukrainian Neptune anti-ship missiles, U.S. officials said. Moscow said the vessel sank after a fire. The Moskva was the largest Russian warship sunk in combat since World War II. American officials said there were significant Russian casualties, but they don’t know how many.”

“The attack happened after Ukrainian forces asked the Americans about a ship sailing in the Black Sea south of Odesa, U.S. officials told NBC News,” the outlet added. “The U.S. identified it as the Moskva, officials said, and helped confirm its location, after which the Ukrainians targeted the ship.”

The news comes the day after a report from The New York Times revealed that the United States has provided Ukraine with intelligence on Russian military units that has enabled the country to kill multiple Russian generals.

“The targeting help is part of a classified effort by the Biden administration to provide real-time battlefield intelligence to Ukraine,” The New York Times reported. “That intelligence also includes anticipated Russian troop movements gleaned from recent American assessments of Moscow’s secret battle plan for the fighting in the Donbas region of eastern Ukraine, the officials said. Officials declined to specify how many generals had been killed as a result of U.S. assistance.”

“The United States has focused on providing the location and other details about the Russian military’s mobile headquarters, which relocate frequently,” the outlet added. “Ukrainian officials have combined that geographic information with their own intelligence — including intercepted communications that alert the Ukrainian military to the presence of senior Russian officers — to conduct artillery strikes and other attacks that have killed Russian officers.”

Continue Reading

International

Putin’s Personal Cameraman Quit After Recording His Invasion Speech

Published

on

Russian President Vladimir Putin’s personal cameraman, Ilya Filatov, reportedly quit his job immediately after filming Putin’s announcement that he would be invading Ukraine.

The timing of Filatov’s exit from a job that he had for over a decade led to speculation that he actually faced dismissal because of negative comments he allegedly made about Russia’s invasion of Ukraine.

However, Filatov “denies this version,” according to independent Russian news site The Insider, which is banned in Russia. Filatov claims that he quit because he “reached the ceiling in the profession” and that he was “tired of sitting in quarantine for many months,” which he was required to do to reduce the likelihood he could contract COVID-19 and infect Putin.

Filatov’s sudden departure from his long time role as Putin’s cameraman was part of a pattern of Russian employee exits following comments suggesting opposition to the Russian invasion of Ukraine. As explained by The Insider, “Since the beginning of Russia’s military invasion of Ukraine, one by one employees of Russian TV channels have been fired or left the frame. On April 21, Alexander Gurevich, the host of the One Hundred to One program, resigned from the VGTRK . Prior to this, anti-war comments on his behalf appeared under the episodes of the show on YouTube. In March, it became known that Zhanna Agalakova, an employee of Channel One, quit , and journalist Vadim Glusker quit NTV.”

The Insider also noted how Marina Ovsyannikova, an employee of Channel One, “broke into the live newscast for a few seconds with a poster “Stop the war! Don’t believe the propaganda, they lie to you here.” Before the action, she recorded a video message in which she condemned the actions of the Russian army on the territory of Ukraine. On March 15, the journalist was fined 30,000 rubles. In April, she became a freelance correspondent for the German Welt.”

Continue Reading

Leo's Hot List